Nieuws

Komende tijd kun je hier terecht voor al het nieuws
en actualiteiten rondom Financial Systems 2019

Exact neemt SRXP – cloudsoftware voor expense management – over

14 01 2019 Exact breidt productmogelijkheden voor kostenbeheer binnen het mkb verder uit. Nieuwe oplossing werkt met Exact Globe en Exact Online. Exact, exposant op Accountancy Expo op 18 juni 2019 en Financial Systems op 3 oktober 2019, neemt SRXP over, de Nederlandse marktleider op het gebied van cloudsoftware voor expense management. Hiermee zorgt Exact dat het declaratieproces en de rapportage soepeler verloopt. Met deze stap breidt Exact zijn mogelijkheden voor kostenbeheersing en efficiency in het mkb verder uit. Tijdsbesparing van 75 procent Het effici nt beheren van declaraties is een uitdaging voor veel organisaties. Er zijn nog niet heel veel bedrijven die dit proces volledig hebben geautomatiseerd. Met de cloud portal en mobiele apps van SRXP kan het bedrijfsleven de tijd die aan onkostendeclaraties wordt besteed met 75 procent verminderen. Exact ziet dat het voor het mkb belangrijk is om de uitgaven onder controle te houden en biedt de oplossingen om dat op een effectieve manier te doen. Door de overname van SRXP en de recente acquisitie van ProQuro, waarmee het purchase to pay proces wordt geautomatiseerd, biedt Exact nu een volledige oplossing voor kostenbeheer. Phill Robinson, CEO van Exact over deze ontwikkeling Dit is een geweldige stap voor Exact en voor onze klanten. Binnen het mkb ligt steeds meer focus op het onder controle houden van de uitgaven. Na de recente overname van ProQuro bieden we al geautomatiseerde ondersteuning voor het purchase to pay traject. Dankzij de overname van SRXP bieden we het mkb en accountants nu ook expense management op een volledig geautomatiseerd manier. Dat is effici nt en prettig voor zowel medewerkers als werkgevers. Als het declaratieproces soepel verloopt heeft dat een positief effect op de tevredenheid van werknemers en wordt er een significante kostenbesparing behaald. Veel gezamenlijke klanten Exact en SRXP hebben al veel gezamenlijke klanten die de expense management oplossing van SRXP combineren met de financi le software oplossingen Exact Globe en Exact Online. De komende maanden wordt er gewerkt aan een nog betere integratie van SRXP in het productportfolio van Exact. Daarnaast blijft SRXP zich als eigen label met de eigen productnaam richten op grotere organisaties zoals Mammoet, Port of Rotterdam, Bugaboo en Rituals. Pieter Verbruggen van SRXP zegt hierover Door de krachten te bundelen met Exact kunnen we onze sterke groei nog verder versnellen. We krijgen ondersteuning van een brede groep collega s met veel expertise op het gebied van technologie, sales, support en marketing. De combinatie van een eigen label met een ge ntegreerd aanbod binnen de oplossingen van Exact betekent dat we straks met onze technologie de business ondersteunen van accountant tot kleinbedrijf, middenbedrijf en grootbedrijf en daar zijn we waanzinnig trots op.
Lees meer

Celonis verbetert process mining-technologie met gepatenteerde vernieuwingen

06 12 2018 Celonis verhoogt de snelheid van zijn process mining engine aanzienlijk. Het bedrijf verkreeg drie patenten voor het effici nter en flexibeler verzamelen en analyseren van procesdata. Hoewel de belangrijkste algoritmen voor process mining technologie meer dan tien jaar geleden ontstonden, heeft Celonis de afgelopen jaren grote vooruitgang geboekt bij de ontwikkeling van deze technologie. Dit om te voldoen aan de vraag vanuit de markt naar intelligente mogelijkheden om bedrijfstransformatie te realiseren. Celonis Intelligent Business Cloud gaat verder dan het visualiseren van procesdata. Het is software waarmee bedrijfstransformatie wordt gerealiseerd door end to end processen te verbeteren en concrete acties aan te bevelen.Process Engine tot zeventig keer sneller Celonis heeft Enterprise klanten die tot 1.000 gebruikers per maand toevoegen en waarvan sommige meer dan een miljard klantenservice records analyseren. Dit veroorzaakt een belasting van de process mining engine. Het optimaliseren van de schaalbaarheid van de core engine is daarom een belangrijke strategische drijfveer.Celonis Research & Development verdrievoudigde de middelen voor het Engine Team zodat zij konden werken aan manieren om nog sneller query berekeningen uit te voeren voor een groot aantal gebruikers. Het team was in staat om de snelheid van de engine met 5 tot 70 keer te verhogen, waardoor de performance is verbeterd. Deze vooruitgang is de sleutel voor het bereiken van een succesvolle bedrijfstransformatie met behulp van process mining. Gepatenteerde innovatie voor flexibele en effici nte analyse Een toonaangevend analistenbureau heeft recentelijk aangegeven dat wanneer het op innovatie aankomt Celonis uitmunt met het meest innovatieve, omvangrijke aanbod in de markt . Om dit innovatievoordeel verder uit te breiden, is Celonis in afwachting van het verkrijgen van nog eens elf patenten. De drie meest recent verkregen patenten zijn Methode voor het genereren van een eventlogboek snelle en effici nte methode voor het detecteren van ruwe gegevens die zijn opgeslagen in een bronsysteem. Methode voor de effici nte analyse van procesdata eenvoudiger, flexibeler en effici nter analyseren van potentieel parallel lopende processen. Methode voor de analyse van processen flexibele methode voor de verwerking, reconstructie en analyse van bedrijfsprocessen met behulp van Processing Query Language (PQL). "De visie van Celonis is erop gericht om process mining te ontwikkelen van een nuttige 'r ntgenfoto' die analisten gebruiken voor het identificeren van mogelijkheden voor productiviteitsverbetering, naar een intelligente oplossing die bedrijven gebruiken om hun activiteiten te transformeren", zegt Alexander Rinke, Co CEO bij Celonis. De afgelopen jaren is de technologie door steeds meer klanten geaccepteerd. Hierdoor zagen we een enorme kans om innovaties aan te sturen gebaseerd op onze grootschalige wereldwijde implementaties en hechte klantrelaties. Over Celonis Celonis is een softwarebedrijf dat de Intelligent Business Cloud aanbiedt, een oplossing gebaseerd op process mining technologie. Als marktleider in process mining, helpt Celonis bedrijven snel inzicht te krijgen in operationele processtromen voor het optimaliseren van hun bedrijfstransformatie. Bedrijven wereldwijd waaronder Siemens, GM, 3M, Airbus en Vodafone vertrouwen al op Celonis technologie om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dit resulteert in een miljoenenbesparing en tegelijkertijd zorgt het voor een hogere klanttevredenheid. Op dit moment heeft Celonis kantoren in Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, en het Verenigd Koninkrijk.
Lees meer

MKB Brandstof factureert digitaal met Exact en PEPPOL

21 11 2018 MKB Brandstof gaat klanten die boekhouden met Exact Online de facturen voortaan digitaal sturen via PEPPOL. De autopas aanbieder is het eerste bedrijf dat op deze schaal gebruik maakt van het digitale facturatienetwerk in combinatie met Exact Online.Tussen Exact Online en het factureringsprogramma van MKB Brandstof was al een koppeling voor automatische factuurverwerking. Daarvan maken zo n 3.000 gezamenlijke klanten gebruik. MKB Brandstof heeft nu besloten om te gaan voor de toekomstgerichte Europese standaard voor elektronisch factureren. Deze upgrade van de huidige koppeling is voor alle gezamenlijke klanten beschikbaar. Omdat Exact Online nu een access point op het PEPPOL netwerk is geworden, is de koppeling niet meer nodig. We beginnen met een proef van de 3.000 klanten die al werken met Exact Online , licht Jorn Kooij van MKB Brandstof toe. De bedoeling is dat we op termijn al onze klanten elektronische facturen sturen die automatisch worden verwerkt. Dat scheelt onze klanten veel tijd. De gezamenlijke klanten zijn door MKB Brandstof per e mail uitgenodigd om het elektronisch facturatienetwerk te testen. Deze eerste klantgroep krijgt dan aansluiting op het gehele PEPPOL netwerk. Daardoor kunnen ook facturen van andere op PEPPOL aangesloten leveranciers automatisch in hun boekhoudpakket worden verwerkt. Elektronisch factureren via het PEPPOL netwerk is veilig, snel, betrouwbaar en leidt tot aanzienlijke kostenbesparingen bij onze klanten , stelt Hessel Wellema van Exact. We juichen de stap van MKB Brandstof dan ook toe. Want we willen handmatige administratieve taken automatiseren, zodat medewerkers meer tijd over houden voor taken die direct bijdragen aan het succes van hun bedrijf. Samen met bedrijven als MKB Brandstof en onze overheden werkt Exact aan een toekomst waarbij heel ondernemend Nederland stopt met geld verspillen en elektronisch factureert.
Lees meer

BDO Belastingadvies kiest voor M-Files geleverd door GeONE

07 11 2018 BDO Belastingadvies heeft gekozen voor M Files als centrale oplossing voor het document en informatiebeheer. Met M Files kunnen medewerkers tijdswinst boeken, wordt dossiervorming geoptimaliseerd en is BDO Belastingadvies in staat haar klanten beter en sneller te bedienen. BDO voert de implementatie samen uit met M Files premium partner GeONE, specialist in het optimaliseren van document en informatiemanagement. Met M Files kiest BDO Belastingadvies voor een centrale plaats waar klantdossiers, taakafhandeling en kennisdocumenten bijeenkomen. Dankzij de unieke metadata aanpak, die zowel klant, opdracht, medewerkers en de inhoud van documenten omschrijft alsook aan elkaar verbindt, ontstaat een effici ntere manier van werken. Bovendien ondersteunt M Files de interne processen optimaal dankzij het gebruik van de functierijke mobiele applicaties voor alle platformen. Intelligent informatiemanagement platform Marnix Weusten, partner en Head of Knowledge Management & Tax Innovation, over de keuze voor M Files We waren op zoek naar een platform waarmee we een compleet dossier konden vormen met informatie uit verschillende bronnen en in verschillende formaten. Dankzij de metadata aanpak zijn er straks eenvoudig dwarsdoorsnedes te maken van onze informatie, verschillende zoekingangen naar dezelfde objecten en zijn alle objecten aan elkaar gekoppeld. Onze kennisdocumenten worden op dezelfde manier ontsloten. Door de geautomatiseerde hulp bij het metadateren, worden de gebruikers niet erg belast bij het opslaan van documenten. De volledige integratie met Outlook is een groot voordeel. Omdat documenten niet hoeven te worden gemigreerd van het oude documentmanagementsysteem naar M Files is de doorlooptijd van de invoering beperkt en is uitgebreid testen niet nodig. Ook gaat de tijd die medewerkers kwijt zijn met het zoeken naar informatie drastisch verminderen. Dankzij M Files gaan we op een intelligente manier onze informatie beheren en benutten. Bovendien bezit M Files een aantal Artificial Intelligence mogelijkheden waar we gebruik van maken. Allemaal functionaliteiten die onze dienstverlening weer een niveau omhoog brengen. Dankzij jarenlange ervaring heeft GeONE effici nte best practices ontwikkeld waar BDO Belastingadvies nu de vruchten van gaat plukken. Weusten is enthousiast over de samenwerking Van begin af aan maakte de aanpak van GeONE indruk. Zij begrijpen onze processen en werkwijzen en voelen haarfijn aan waar onze uitdaging ligt. Daaraan merk je dat GeONE ervaring heeft in zowel onze sector als in intelligent informatiemanagement. De mogelijkheden, eenvoud en toekomstvastheid van M Files gecombineerd met de aanpak en kennis van GeONE zal ons een grote effici ntieslag opleveren.
Lees meer

Factris krijgt kapitaalinjectie van 1,5 miljoen euro en neemt Crown Finance over

06 11 2018 Factris heeft een financieringsronde afgerond onder leiding van het Europese durfkapitaalfonds Speedinvest Fintech (Speedinvest f). De investering van 1,5 miljoen euro wordt gebruikt voor sales, marketing en de verdere ontwikkeling van het softwareplatform van Factris, om de Europese uitbreiding te ondersteunen. Een onderdeel van de investering is de overname van Crown Finance Group BV door Factris. De managers van Crown Finance nemen plaats in de Raad van Bestuur van Factris. Brice Laurent wordt aangesteld als CFO, Marcel Meijer is verantwoordelijk voor de operationele activiteiten in Nederland en risk. Maurits van Rijckevorsel is verantwoordelijk voor de commercie van Factris. Factris is een fintech bedrijf dat factoringdiensten levert aan kleine en middelgrote bedrijven in heel Europa. Daarnaast bieden we lokale ondernemers de mogelijkheid om joint venture partner te worden in hun lokale markt , aldus Brian Reaves, CEO van Factris. Daarmee krijgen we toegang tot hun klantenbestand en delen de joint venture ondernemers in de waarde die ze mee helpen opbouwen. Als managementteam hebben we de drukke factoringmarkt goed bestudeerd. We kwamen tot de conclusie dat de meeste factoringbedrijven beperkte technische expertise hebben. Ook hebben ze te weinig volume om te beschikken over goedkope financieringsmogelijkheden die nodig zijn om succesvol te zijn in deze concurrerende markt. Daarom hebben we een platform ontwikkeld waarmee we lokale ondernemers toegang kunnen geven tot de tools en kredietfaciliteiten onder de Factris vlag. Speedinvest f is een Europees durfkapitaalfonds gericht op fintech ondernemingen. Het bedrijf heeft kantoren in Berlijn, M nchen, Londen, Wenen en San Francisco. Als gevolg van de investering is Guzel Gumerova, Partner bij Speedinvest f, toegetreden tot de adviesraad van Factris, die verder bestaat uit Brian Reaves, CEO van Factris en Adam Posma, CEO en oprichter van ClubCollect. We ondersteunen de visie van het managementteam van Factris op het gebied van factoring. Deze visie stelt partner ondernemers in staat om met minimaal kapitaal lokale bedrijven te starten met de ondersteuning van het Factris platform, krediet en verzekeringsfaciliteiten. We zien de kans om deze business in heel Europa te laten groeien , vertelt Guzel Gumerova.
Lees meer

Basware breidt uit met uitgavenanalyses

02 11 2018 Basware introduceert committed spend analytics , de meest recente innovatie binnen Basware Analytics voor volledige zichtbaarheid in alle open uitgaven, ongeacht de bron. Uitgavenanalyses omvatten een overzicht van 100 procent van (in)directe uitgaven op basis van inkooporders, betalingsplannen en niet PO facturen, die een goed beeld geven van gedane als toekomstige uitgaven. "De snelle groei van digitalisering en globalisering brengt een steeds grotere vraag naar data basedinzichten, en met name rond uitgaven. Normaal gesproken richten organisaties zich op het geld dat is uitgegeven, maar met uitgavenanalyses kunnen ze nu alle open uitgaven inzien die zich in de toekomst voordoen , zegt Teemu Toroi, Director Data & Analytics Product Line Management. Uitgavenanalyses bieden zichtbaarheid voor alle open PO's en niet PO facturen, inclusief extern zakelijke documenten, in n overzichtelijke weergave. Committed spend analytics meten het niveau van de uitgaven op basis van zakelijke documenten zoals inkooporders, betalingsplannen en niet PO facturen en voorspellen ook wanneer de uitgaven naar verwachting worden gerealiseerd. Nauwkeurigheidslevels verbeteren naarmate afzonderlijke documenten worden verwerkt en het totale aantal verwerkte documenten toeneemt. Het volledige overzicht van alle open uitgaven biedt waardevolle inzichten voor de afdelingen Finance en Inkoop die zij kunnen gebruiken bij het analyseren van de cashflowbehoeften en het nemen van belangrijke bedrijfsbeslissingen. Door een helicopter view van alle uitgaven en de mogelijkheid om een gedetailleerd niveau in te vullen, is dit een krachtige samenwerkingstool , zei Toroi. Omdat iedereen naar dezelfde cijfers kijkt en gemeenschappelijke targets probeert na te streven, kunnen organisaties overstappen van de conventionele uitgavenanalyse naar een meer strategische operationele en tactische uitgavenoptimalisatie.
Lees meer

Aon en Naris gaan samenwerken

18 10 2018 Risicoadviseur Aon en ontwikkelaar van risicomanagementsoftware Naris gaan samenwerken. Klanten van Aon krijgen toegang tot de risicomanagementsoftware NARIS GRC. Andersom krijgen klanten van Naris toegang tot de expertise van Aon. Met de samenwerking ontstaat een combinatie van Nederlands grootste adviesteam op het gebied van risico en crisismanagement met de meest gebruikte en pragmatische risicomanagementsoftware. Als risicoadviseur brengt Aon risico s in kaart en legt deze vast in een risicoprofiel. Op basis van dit risicoprofiel adviseert Aon over maatregelen die de risico s beperken, zoals business continuity management, crisismanagement en risicofinanciering. Dit sluit aan op de behoefte bij zowel klanten als regelgevende instanties om de focus bij nieuwe, opkomende risico s te leggen op het weerstands en herstelvermogen van organisaties (het zogeheten resilience ). Naris is een Nederlandse organisatie met 15 jaar ervaring op het gebied van governance, risicomanagement, compliance en audit en heeft met NARIS GRC de meest gebruikte risicomanagementtool in handen. Pragmatisch en actiegericht De dienstverlening en expertise van beide organisaties sluiten naadloos op elkaar aan, stelt Alex van den Doel, Managing Director van Aon Global Risk Consulting. Dankzij deze samenwerking kunnen onze klanten pragmatisch en actiegericht hun risicomanagement opbouwen en up to date houden. Hiermee zorgen we dat risicomanagement structureel in organisaties wordt ingebed, gekoppeld wordt aan strategische doelstellingen en daardoor helpt om een risicobewuste cultuur op te bouwen die bijdraagt aan de resilience van onze klanten. Het pragmatisch inrichten van governance, risicomanagement, compliance en audit staat hoog op de prioriteitenlijst bij grote en kleine organisaties, zowel in de publieke als private sector, zegt Erik van Marle, directeur van Naris. In de kern is dit vraagstuk van verantwoording en sturing bij iedereen hetzelfde. Aon heeft de knowhow en de middelen om ons te helpen bij de toenemende vraag. Doordat zij onder andere op afstand via NARIS GRC kunnen meekijken , ervaren klanten continu toegevoegde waarde.
Lees meer

Snelle facturering en minder fouten

09 10 2018 Voor een snelle en goede automatische factuurverwerking is intelligente software van groot belang. Die software moet er in ieder geval voor zorgen dat documenten goed worden opgeslagen en dat er een effici nte indeling en correcte classificatie van informatie wordt gemaakt. Bovendien is goede data selectie essentieel, maar ook moet er een juiste bevestiging plaatsvinden van de echtheid van de informatie en documenten. Dat staat in het White Paper The Value of Intelligent Capture in Accounts Payable Automation van ABBYY, een bedrijf dat is gespecialiseerd om via onder meer artificial intelligence informatiestromen binnen ondernemingen en organisaties sneller, beter en betrouwbaarder te laten verlopen. Bij elkaar in een format ABBYY kan makkelijk allerlei soorten documenten (geschreven, fax, berichten, PDF s, emails, foto s etc) bij elkaar brengen in n format. ABBYY schrijft dat het een manier heeft gevonden om bedrijven en organisaties in staat te stellen de facturering sneller en betrouwbaarder te doen. Dat kan onder andere door al vroeg in het proces de juiste mensen te voorzien met informatie door bij hen te checken of de informatie volledig is en geen tegenstrijdigheden laat zien. Zo heb je binnen een week de juiste en alle informatie op tafel. Die aanpak maakt volgens ABBYY een groot deel van handmatige en saaie invoer van gegevens niet alleen overbodig, maar ook betrouwbaarder omdat er minder mensen bij de invoer betrokken zijn, daalt het aantal menselijke fouten zeer fors. Dat verhoogt het rendement van de automatisering extra, aldus het White Paper. Lees het rapport White Paper
Lees meer

Novasol Chemicals kiest voor de toekomst met Oracle NetSuite

01 10 2018 Novasol Chemicals, wereldwijd distributeur van chemische producten, kiest voor bedrijfsmanagementsoftware voor ERP, financieel management, CRM en e commerce van Oracle NetSuite. Met de inzet van Netsuite wil Novasol Chemicals internationaal groeien en de transformatie van handelshuis naar servicegericht distributeur realiseren. Door de veranderende markt, waarbij klanten zich steeds meer onder druk gezet voelen door de grote distributeurs en servicegerichtheid steeds verder op de achtergrond raakt, is Novasol zich gaan focussen op de chemische distributie en niet langer alleen op het bedrijven van handel. Novasol onderscheidt zich in de markt met hoogwaardige service die hen internationale groei moet gaan brengen. De huidige software kan de slag naar een verhoogde effectiviteit en effici ntie niet maken. Novasol ging daarop op zoek naar tooling waarmee de nieuwe servicegerichte bedrijfsfilosofie kon worden uitgedragen. Zowel richting de medewerkers intern als extern naar de klanten. Samen met consultancypartner Deloitte kwam Novasol uit bij NetSuite. Een native cloudoplossing waarvan Novasol zeker is van zijn toekomstbestendigheid. Daarnaast is de keuze gevallen op NetSuite door zijn robuustheid. NetSuite is een bewezen technologie die wegblijft van de silo benadering van IT. Een uniforme oplossing waarbij CRM, ERP en financieel management en business intelligence ge ntegreerd zijn was een belangrijke eis. Net als het verkrijgen van globale managementinzichten. Omdat NetSuite al wereldwijd actief is, weet Novasol zeker dat het aan lokale rapportageverplichtingen kan voldoen. Iets wat van belang is voor het bedrijf, aangezien het al vestigingen heeft in meerdere Europese landen, Azi en Noord Amerika en ook verder wil groeien in die en andere werelddelen. Claude Fickers, General Manager bij Novasol Chemicals We willen dat klanten geholpen worden door ons, en niet door onze computers. Daarbij moeten we flexibiliteit niet verliezen er is een minimaal serviceniveau dat we willen halen. Novasol streeft naar excellentie en als dat betekent dat we meer moeten doen en harder moeten lopen, zullen we dat doen. Dankzij NetSuite zullen we daartoe veel gemakkelijker in staat zijn. Michiel Ramakers, Sales Director Benelux bij NetSuite Wij zijn verheugd met de keuze van Novasol voor NetSuite. Wij gaan alles in het werk zetten om met onze bewezen NetSuite technologie de service gerichte bedrijfsfilosofie van Novasol te ondersteunen en bij te dragen aan de internationale groeiambities zowel in omzet als in FTE.  
Lees meer